Tausta

Sivut

maanantai 21. marraskuuta 2022

Kuolematon, osa 1


Tervehdys kaikille! 

Oli ehkä maailman hulluin idea aloittaa täysin uusi kuvatarina (melkein) uudessa blogissa, mutta tää tuntuu oikeemmalta ja ihanammalta kuin mikään hetkeen. Mulla on ollu valtava ikävä tätä hommaa!

Niille, jotka ei oo lukenu mun kuvatarinoita ennestään:

Tervetuloa! 
Täällä blogissa pääset tutustumaan mun nukkeen Celesteen, joka elää varsin vaiheikasta noidan elämää. Celeste on äkkipikainen ja ärhäkkä pahantekijä, jolla on lievästi sanottuna villi menneisyys. Mun kuvatarinat käsittelee sitä, mitä tapahtuu, kun paatuneeksi ja tunteettomaksi nimetty noita sattuu rakastumaan. Toivottavasti nautitte tästä matkasta! 


Ja niille, joille mun kuvatarinoiden lukeminen on ennestään tuttu juttu:

 Valtava kiitos, kun ootte täällä. <3 Oon niin kiitollinen, jos mun kuvatarinat jaksaa kiinnostaa vielä vuosien jälkeenkin! Toivottavasti nautitte tulevasta tarinasta ja pystytte näkemään siinä sen saman innon, mikä mulla on ollu mun aikaisempien tarinoiden parissa.



Osa 1: 
Häkkilintu


Minä olin ennen kuolematon.



Kaipaan sitä. Huolettomuutta. Sitä, kun yksikään ohimolle asetettu ase tai kurkulle painettu käsi ei saanut minua hengiltä. 

Silloin minä olin vapaampi kuin koskaan.



Nyt kaikki on muuttunut. 



Elämääni varjostaa nykyään iljettävän inhimillinen pelko. En ole enää pysyvä. Jokaisella päivällä on mahdollisuus jäädä viimeisekseni.

Minä tylsistyn hengiltä, kun joudun pelkäämään kuolemaa.



Ja siksi aion saada kuolemattomuuteni takaisin. 



~     ~     ~






Celeste: Noniin, Gabriel...

Gabriel: *säpsähtää*


Celeste: Tervetuloa piinapenkkiini.

Gabriel: Celeste kiltti, päästä minut irti. Tämä on ihan järjetöntä.


Gabriel: Ottaisit edes tämän naamion pois. Tunnistan kyllä äänestäsi, kuka olet.



Celeste: Luulitko, että peitin kasvosi pysyäkseni anonyymina? *naurahtaa* En suinkaan. Tein sen vain välttyäkseni ruman naamasi katselulta.



Gabriel: Mitä sinä haluat, Celeste? Minulla ei ole rahaa. Hyvä kun saan vuokraanikaan maksettua.



Celeste: Haluan tietoa



Celeste: Sinä olet opiskellut noitien historiasta enemmän kuin kukaan. Kerro minulle, miten satoja vuosia vanhat noidat ovat saaneet kuolemattomuutensa.


Gabriel: Mihin sinä sitä tietoa tarvitset? Etkö ole suostunut vieläkään hyväksymään sitä tosiasiaa, että sinut voi nykyään listiä kuten minkä tahansa tavallisen noidan?



Celeste: Aiotko vastata kysymykseeni vai et?



Gabriel: En minä tiedä, miten muinaiset noidat saivat kuolemattomuutensa. Ei sellainen ole yleisesti saatavilla olevaa tietoa.



Gabriel: Voisitko nyt päästää minut vapaaksi? 



Celeste: Kuules Gabriel, en pidä yhtään asenteestasi.

Gabriel: Hei, älä..!


Gabriel: *rojahtaa maahan* Ai hitto! 

Celeste: Haaskaat aikaani.


Celeste: Kerro, miten muinaiset noidat saivat kuolemattomuutensa.




Gabriel: Minä en tiedä! Johan minä sanoin.



Celeste: Muistutan, että vaikken olekaan enää niin mahtava noita kuin ennen, olen silti kykeneväinen muuttamaan ihmisiä tarvittaessa rikkalapioitavaan muotoon.

Gabriel: Älä! 


Gabriel: E-en tiedä miten kuolemattomuuden voi saada, mutta tiedän, kuka sen voisi tietää.



Gabriel: On olemassa eräs henkilö, jota kutsutaan Eiliseksi. Hänen sanotaan pitävän sisällään voimaa nähdä ihmisten menneisyyteen.



Gabriel: Hän on nuori eikä huhujen mukaan osaa vielä käyttää voimaansa, mutta sinähän voisit opettaa häntä. 



Celeste: "Eilinen"? Mikä typerä nimi.



Celeste: Tarkoitat siis, että jos saisin tämän Eilisen hyödyntämään voimaansa, voisin pakottaa hänet katsomaan muinaisten noitien menneisyyteen?

Gabriel: Niin juuri.


Celeste: Kerrohan minulle seuraavaksi, Gabriel, mistä minä tämän Eilisen löydän.



Gabriel: En olisi kertonut sinulle hänestä, ellen tietäisi hänen olevan piakkoin muuttamassa kaupunkiin. Kuulin siitä juoruja baarissa. 

Celeste: Niinkö?


Celeste: Siinä tapauksessahan minulla on jo kiire.



Celeste: Kiitos avustasi. 



Celeste: Onneksi sinuun voi aina luottaa.



Gabriel: Celeste, kuulen loittonevia askelia. Ethän sinä ole jättämässä minua tänne?



Gabriel: Celeste? Celeste hei? Tule takaisin!



Gabriel: Voi perse.




Tunnin päästä muualla:




Mia: *astuu sisään huoneeseen* Hyvää iltapäivää, Celeste-neiti.


Mia: Saanko kysyä, mitä teette kellarissa? Minulla oli vaikeuksia löytää teidät.



Celeste: Kas, Mia. Tulit juuri sopivasti. Arvaatko, mitä tämän liinan alla on?



Mia: En taida arvata.



Celeste: Katsohan tätä. *kiskaisee liinan pois*



Celeste: Tadaa!



Celeste: Tästä tulee Eilisen uusi koti, kunhan hän saapuu kaupunkiin.

Mia: Eilisen? 


Celeste: Hän on joku pelle, joka pystyy näkemään menneisyyteen. Aion pitää hänet täällä niin kauan kuin hänen palveluksiaan tarvitsen. Ensin hänet täytyy tosin opettaa käyttämään voimiaan.



Mia: Aiotte siis...pitää hänet häkissä?



Celeste: Missäs muuallakaan? Tuskin hän vangitsemattomana suostuu minua tottelemaan.



Mia: Kuulkaa, Celeste-neiti... Jos sallitte mielipiteeni, minun on pakko sanoa: tuo ei ole mielestäni parhaita ideoitanne.



Celeste: Kuinka niin?



Mia: Vangitun ihmisen motivaatio oppia ei ole kovin suuri. 



Mia: Tiedätte hyvin, ettei häkkilintukaan laula käskettäessä. 



Celeste: *kivahtaa* No mitä sinä sitten ehdotat?



Mia: Mielestäni teidän pitäisi ystävystyä hänen kanssaan. Tehdä itsestänne turvallinen henkilö hänen lähipiirissään. Silloin kun hän kokee olonsa mukavaksi seurassanne, hän on paljon vastaanottavaisempi.


Celeste: Turvallinen henkilö..?



Celeste: Vastaanottavaisempi...



Celeste: *polvistuu lattialle* Aivan.



Celeste: *alkaa nauraa itsekseen*



Mia: Celeste-neiti, mikä teille tuli?



Celeste: Tiedän, miten pystyn hivuttautumaan Eilisen lähipiiriin.



Celeste: Minusta tulee hänen henkivartijansa.


14 kommenttia:

  1. Mahtava tarina, odotan innolla jatkoa 😤😤 Parasta lukea vanhaan tyyliin kuvatarinoita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mahtavaa että iloitset tästä! <3 Kiitos hurjasti kommentistasi!

      Poista
  2. yaaas tätä on odotettu!! also "rikkalapioitavaan muotoon" best naurahdin

    VastaaPoista
  3. (Nonii otan tän nyt uusiks kun taidokkaasti hävitin sen edellisen :'D Rääh)

    En voi uskoa et kaiken tän ajan jälkeen oon täällä jälleen kommentoimassa! Sun kuvatarinoiden kommentointi oli aikanaan mun ehdoton lempiasia tehdä, ja kuten säkin mun kuvatarinan yhteydessä kesällä mainitsit, on ihan mieletöntä päästä tekemään tätä nyt sun tyttöystävänä. Vetää ihmisen niin emotionaaliseks, ollaan kyl tultu niin pitkälle siitä kun olin 11-vuotias ja kommentoin ensimmäisiä kertoja sun blogiin ;-; <3 Tässä sitä nyt ollaan, enpä ois tätä ihan heti silloin uskonut!!

    Kommentointi alkaa nyt siitä relevantista seikasta että Cellu on kuuma :'DD Koko tän osan tuijottelin sitä. Ootpa pukenut sen ihanasti, ja sun taito posettaa nukkeja elävästi tuo sen entistä lähemmäs. Hän on ihana ja hot, ei mulla muuta XDDD HYVIN lähti käyntiin tää kommentointi

    Mutta siis, voi muru. En ees tiiä mitä sanoa, oon niin häkeltynyt että oot jälleen kuvatarinan parissa ja vieläpä INNOSTUNUT siitä <3 Tää tuntuu mulle monella tapaa tosi ihmeelliseltä ja hienolta; tää jotenkin jollain tapaa on sekä uutta että vanhaa. Koko tää tilanne ja myös tämä tarina. Tässä näkyy selvästi annikamaisen vahva ote sekä kuvatekniseltä että tarinan puolelta, mutta samaan aikaan tää on musta virkeellä tavalla erilainen kuin sun aikaisemmat tarinat. Se, mitä ootan kenties jopa eniten tän kanssa, on se miten kuluneet vuodet on muokanneet sun tarinantekotyyliä. Oot kehittynyt niin monessa asiassa että ootan niin kovasti <3 On kans NIIN hassua ja silti ihanan luonnollista kommentoida sun BLOGIIN! Mitä tää tämmönen on ja miten tästä kuuluis selvitä

    Sä saat nuket aina elämään missä tahansa sun kuvissa, erityisesti kuvatarinoissa! Ihastelen tätä niin kovasti. Tässä tarinassa on käytetty niin monipuolisesti erilaisia rajauksia ja kuvakulmia, että jo se elävöittää tarinaa. Myös posetukset on sulla aina ihanan luonnollisia, näistä näkee, että oot tehnyt tätä paljon ja osaat todellakin hommas. (Sanon taas että Cellu on KAUNIS)

    Ihan oman kohtansa tässä kommentissa ansaitsee kaikki rekvisiitta. Ihastelin jo silloin aikaisemmin tätä Cellun kellarinäkymää, kaikki sun minipropit on niin ihania ja tuovat tähän realistista tuntua. Kaikki tässä tuntuu niin viimeisen päälle mietityltä ja toteutetulta! Sun lavastukset ei petä koskaan <3

    Ja tosiaan!!! Olen erittäin innoissani täällä oottamassa tätä itse TARINAA 8) Vaikka ollaankin puhuttu tästä paljon, en silti malta odottaa nähdä käytännössä, miten meinaat kaikki juonenkäänteet toteuttaa ja hahmot esitellä. On niin paljon kaikkea ihanaa, mitä odottaa, ja tää potkasee tän kyllä kerralla näyttävästi käyntiin! Musta Cellu on ylipäätään kiehtova valinta päähenkilöksi, koska se on moraalisesti niin kyseenalainen tapaus. On ihanaa saada nähdä moraalisesti arvelluttavampi hahmo näyttämässä monia erilaisia (myös inhimillisiä ;)) puoliaan, ja oon erityisen kiinnostunut siitä, miten tän aiot tässä toteuttaa! *excited noises* Ja tottakai en malta oottaa itse rakkausosuutta, en oo mistään sun hahmoista ollu niin kikseissä aikoihin ja sä tiiät kuinka kikseissä olin sun juttusista teininä <3 Tykkään kans tässä osassa Miasta kovasti, onneks joku on tuolla takomassa jotain realistisempaa näkökulmaa Cellun päähän :'D Cellulla on vaan kaks aivosolua ja ne molemmat huutaa murhaa

    Sanon kans vielä sen, että tää marraskuisen hyinen maisema alussa kävi tähän ihan erinomaisen hyvin! Voi Gabia :'DD (Joka näyttää EDELLEEN Dexulta XDD) Eimut ihanasti käy tän koko osan tunnelmaan nää alun kuvat, pidin erityisesti noista luontokuvista, so pretty!

    Äää, mitäs vielä! Kiitos niin kovasti et oot taas täällä näiden kanssa, mä niin toivon et kuvatarinamaailma sais tehtyä paluun :( <3 Onneks oot täällä taas, welcome back love! En malta oottaa tätä matkaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äöäää kiitos ihan hirveesti rakas! <3 Vitsi mikä kommentti! Tässä oli niin paljon kaikkia ihania havaintoja, ilahduin varsinkin sun Cellu-mp:stä (kyllä, hän on hyvin kuuma 8)) Toivottavasti tuut tykkäämään tästä tarinasta, toivon kovasti että siinä näkyy just mun vanha tuttu tyyli mutta myös se että oon kasvanu aika paljon tässä kolmen vuoden aikana. Kiitos rakas, oon niin ilonen kun kommentoit. <3

      Poista
  4. Aa ihan mieletöntä että päätit alkaa tekemään tätä kuvatarinaa, oon tästä varmasti yhtä innoissaan kuin sä olet!❤️

    Tää eka osa jättää jo sellasen fiiliksen että haluaa ja odottaakin seuraavaa osaa niin innolla kuin vain voi olla >< Oot yhä ihan mielettömän hyvä näiden tarinoiden eteenpäin viemisissä, ja hyödyntämään erilaisia kuvakulmia vahvistaaksesi tarinan kohtausta❣️

    -Sestraluna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei miten ihanasti sanottu, kiitos hirmuisen paljon kommentistas! <3 Ihan mahtavaa että oot innoissas tästä! Tän kuuleminen piristää tosi paljon ;_;

      Poista
  5. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. (oli niin sekava kommentti, että päätin vielä vähän muokata hups)
      Mä päästin suustani jonkun riemunkiljahduksen kun huomasin instassa ilmoituksen uudetsa kuvatarinasta, tuntuu niin ihanalta olla jälleen kommentoimassa sun tarinoihin!! Just tossa reilu kuukausi sitten luin sun vanhaa tarinaa läpi, oli nostalgista <3

      R a k a s t a n Celesten hahmoa, oon niin iloinen, että tää tarina kertoo hänestä. Vaikka hänellä on tietysti ennenkin ollut melko iso rooli tarinoissa, tuntuu mahtavalta päästä syvemmin perille hänestä. Noitaneiti on niin täynnä itseään, ah pidän niin paljon tällasista pahishahmoista (esim Kaunottaren ja hirviön Gaston on paras ikinä)

      (lisäks välihuomiona se, että oon samaa mieltä Saran kanssa siitä, että Celeste on hot, punatukkaiset naiset vetoaa muhun aina x) ja toi kihara sopii hänelle niin hyvin, pidän pidän pidän!)

      Yks merkittävä asia joka tässä osassa näkyy, on sun kuvaustaitojen kehitys. Nää kuvat on uskomattomia! Niin hyviä ja oivaltavia kuvakulmia!! Ja nukkejen asetteluhan on ihan mahtavaa kuten aina, niin luonnollista ja ilmeikästä.

      Sit vielä jos puhutaan ihan itse juonesta: tää vaikuttaa niin hyvältä! Ne muutamat kuvat mitä sulla on ollut ig-stoorissa ovat olleet todella kiinnostavia! (eli toisinsanottuna wlw-hommat kiinnostaa hehee)
      Odotan Ellin hahmoon tutustumista, hän vaikuttaa tosi kiinnostavalta ja musta on valtavan ihanaa, ettähän on sulle ilmeisen tärkeä nukke! Naurahdin ääneen tolle Celesten "Hän on joku pelle, joka pystyy näkemään menneisyyteen", apua, toivottavasti Elli selviää :D
      Miaa oli myös kiva nähdä, hän on tosi suloinen!

      Summa summarum, oon tästä kaikesta todella innoissani, ihanaa et kuvatarinameiningit alkaa elpyä!

      Poista
    2. Ääää kiitos ihan hirveesti Kiki, olisitpa kuullu millanen riemunkiljahdus MUSTA lähti kun näin sun kommentin!! Ilo kuulla että Celeste on sun mieleen, ootan innolla mitä mieltä olet hänen tulevista touhuistaan tässä.

      Kuvauskehut on ihan älyttömän piristäviä, kiitos niistä! <3 Mukava kuulla että kehitystä on havaittavissa. Ja oon kans ilonen että Elli kiinnostaa hahmona! Pian pääsemme häntäkin näkemään.

      Mustakin on ihanaa että kuvatarinameiningit elpyy! En malta oottaa kaikkia ihania tarinoita mitä ensi vuosi tuo tullessaan kaikilta taitavilta kuvatarinoitsijoilta (sinut mukaan lukien) <3

      Poista
  6. Eikä, siis aivan mahtavaa että aloit tekemään tätä tarinaa!!!😄❤️ Sun aiemmat kuvatarinat oli ensimmäisiä Pullip tarinoita joita luin ja niiden pohjalta innostuin itse näistä nukeista ja kaiken päälle aloin vielä itsekin kuvatarinoimaan. Toisin sanoen tätä " paluuta" onkin odotettu ❤️

    Kun tulin tässä lukeneeksi tän ekan osan niin voin kyllä heti sanoa etten joutunut pettymään- Celeste oli loistovalinta päähenkilöksi, tarina koulutti heti ja seuraavan osan tapahtumia käänteineen jäin tässä odottamaan sormet syyhyten ☺️❤️

    VastaaPoista
  7. Sun tarinat on niin ihania ja laadukkaita😍 Milloin jatkat tätä tarinaa? Oon lukenut molemmat osat ja täytyy sanoa että Elli ja Celeste on niin ihanat nuket! Rakastan heidän hahmojaan❤️

    starshinesistersdolls.blogspot.com

    VastaaPoista